2012. július 24., kedd

Kék-zöld csipkefonal

Rendelésre festettem meg ezt az 1100 méternyi Drops Lace csipkefonalat (70% baby alpaka, 30% hernyóselyem, gyönyörű fonal), kékből zöldbe hosszan átmenetesen. A képek sajnos nem igazán színhelyesek, próbáltam egy csomó beállítást, de nem sikerült elkapnom a zöld smaragdzöldjét és a kék élénkségét :-(


Egy konkrét projekthez készült, Critron kendőt fog horgolni belőle a gazdája. Azt szerettem volna elérni, hogy az egyes árnyalatok a kendőn nagyjából azonos szélességűek legyenek, azaz egy-egy árnyalat ugyanannyi soron keresztül legyen jelen. Mivel a sorok egyre nőnek, ez azt jelenti, hogy az elején levő színből (jelen esetben kék) festettem a legrövidebb részt. Szakmai ártalomként kiszámoltam, hogy az egyes árnyalatok az egész kendő hány százalékát teszik ki - részletesen lásd lent, gondolom nem mindenkit érdekel :) Az már más kérdés, hogy a valóságban mennyire sikerült tartani a belőtt arányokat, bízom benne, hogy nagyjából igen. Annyit azért csak leírok itt is, hogy az jött ki, hogy az utolsó szín, azaz az utolsó pár sor az egész kendő 41 százaléka, ezt nem gondoltam volna. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy meghorgolva milyen lesz!


vizesen
A számolás:

Minden sornál felírtam, hogy hány szemből áll a sor, ezeket összeadtam, majd mivel 5 árnyalatot terveztem, a sorok számát elosztottam öttel, kijött, hogy egy árnyalatra 21-22 sor jut. Visszanéztem, hogy az első 22 sorban hány szem van, aztán a második 22 sorban és így tovább. A kapott 5 összeget elosztottam az össz-szemszámmal (25.000 körül egyébként), így kaptam meg a százalékokat, ilyesmik lettek: 3,3 %, 10,3%, 15%, 30,4%, 41%. Ezt felkerekítettem 5, 10, 15, 30, 40 százalékra, ezekkel könnyebben tudtam dolgozni. Remélem jól számoltam és jól fog kinézni a kendő :-)

6 megjegyzés:

  1. gyönyörűszép fonalat alkottál

    VálaszTörlés
  2. én speciel a felét sem értem, amit mondasz, de a színek...!

    VálaszTörlés
  3. Eszméletlen szép lett, és az az egyenlet, mire képes vagy te:) biztos hogy csodás lesz belőle a kendő!

    VálaszTörlés
  4. Esetleg el is készült talán az a kendő? Kíváncsi vagyok.

    VálaszTörlés